Zadávání gradovaných úloh pomáhá žákům z různých výkonnostních skupin dosahovat efektivněji vzdělávacích cílů. Gradování úloh v běžné třídě však není jednoduché a nespočívá v tom, že nadaným žákům zadáme větší množství úloh, případně úlohy početně náročnější. Představím vám zásady tvoření úloh s rostoucí náročností v matematice 2. stupně, i způsob, jak je můžeme v běžné třídě zadávat. Při tvorbě typologie úloh vyjdeme z Bloomovy taxonomie kognitivních cílů. Na konkrétních úlohách budeme demonstrovat zásady gradování a zamyslíme se nad tím, jak nám stanovení cíle vyučovací hodiny pomůže s výběrem úloh do výuky i na písemnou práci.
Lektorka: Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
Tato přednáška je součástí rozšiřujícího vzdělávacího modulu, který se skládá z přednášek týkajících se identifikace a typologie nadaného žáka, práce s nadanými, vhledu do potřebné legislativy. Víco o modulu i o dalších rozvojových aktivitách pro pedagogy a žáky najdete na stránkách www.jsmenadani.cz.
Duben 2025 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |