Zadávání gradovaných úloh pomáhá žákům z různých výkonnostních skupin dosahovat efektivněji vzdělávacích cílů. Gradování úloh v běžné třídě však není jednoduché a nespočívá v tom, že nadaným žákům zadáme větší množství úloh, případně úlohy početně náročnější. Představím vám zásady tvoření úloh s rostoucí náročností v matematice 2. stupně, i způsob, jak je můžeme v běžné třídě zadávat. Při tvorbě typologie úloh vyjdeme z Bloomovy taxonomie kognitivních cílů. Na konkrétních úlohách budeme demonstrovat zásady gradování a zamyslíme se nad tím, jak nám stanovení cíle vyučovací hodiny pomůže s výběrem úloh do výuky i na písemnou práci.
Lektorka: Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
Tato přednáška je součástí rozšiřujícího vzdělávacího modulu, který se skládá z přednášek týkajících se identifikace a typologie nadaného žáka, práce s nadanými, vhledu do potřebné legislativy. Víco o modulu i o dalších rozvojových aktivitách pro pedagogy a žáky najdete na stránkách www.jsmenadani.cz.